Wat BETEKENEN we voor piloten ??

* Het zorgen voor onderdak en vlieg tickets tijdens de vakantie.
* Reis schema voor als er met eigen vervoer gereden wordt.
* (Eigen gedeelde) transport voor de groep tijdens de vakantie.
* Bespreking van het weer en waar en wanneer ergens op te letten tijdens het vliegen; briefing
* Alternatieven voor als er niet gevlogen kan worden.
* Piloten rijden zelf ook in "eigen" auto's van en naar de start plekken over het hele regio.
* Piloten dienen in het bezit te zijn van geldige berg brevetten en zelfstandig te kunnen vliegen!
* Per groep reizen één of twee brevet drie houders mee voor ondersteuning, na gelang de grote van de groep, die het gebied door en door kennen.
- Tickets voor o.a. de bergbanen en eten vallen buiten de geleverde specs.
- GPS sterk aanbevolen i.v.m. 'weg vliegen' op haalservice.
- De piloot moet zelfstandig kunnen starten en landen en in het bezit zijn van een geldig berg brevet.
- Er is een beperkt aantal portofoons beschikbaar.

 

Controleren / vouwen REDDINGSSCHERMEN

Er zijn diverse reddingsschermen in omloop, van de bekende koepeltjes, tot de squares, de 7-up tot de afgeleide van de nasa wing, de bestuurbare reddingsschermen.
Elk moet op zijn eigen manier (voorschrift leverancier) gelucht en gevouwen worden.
Naast de vouwkaart moet ook op de leeftijd van de redder gelet worden.
In het algemeen, 10 jaar, daarna afkeur. (Leverancier voorschrift.)

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb